Algemene Voorwaarden Zaalverhuur – Stichting ISN ULU Utrecht

Versie: april 2025

Website: www.ulumoskee.nl

Artikel 1 – Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
1.1. Verhuurder: Stichting ISN ULU Utrecht, gevestigd aan Moskeeplein 89, 3531 BX Utrecht.
1.2. Huurder: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die via www.ulumoskee.nl een aanvraag indient voor het huren van een zaal.
1.3. Zaal: de door de verhuurder beschikbaar gestelde ruimte, inclusief inventaris, voor tijdelijk gebruik.
1.4. Overeenkomst: de huurovereenkomst die tot stand komt na ondertekening van de door de verhuurder uitgebrachte offerte.

Artikel 2 – Toepasselijkheid
2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanvraag, offerte, overeenkomst en rechtsverhouding inzake zaalverhuur tussen verhuurder en huurder.
2.2. Door het indienen van een aanvraag verklaart de huurder zich akkoord met deze algemene voorwaarden.
2.3. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn uitsluitend bindend indien en voor zover deze schriftelijk door verhuurder zijn bevestigd.

Artikel 3 – Reserveringsprocedure
3.1. Aanvragen voor zaalverhuur worden ingediend via het reserveringsplatform toegankelijk via www.ulumoskee.nl.
3.2. Een aanvraag is vrijblijvend en leidt niet automatisch tot een reservering.
3.3. De verhuurder controleert de beschikbaarheid en brengt vervolgens een digitale offerte uit.
3.4. De overeenkomst komt pas tot stand na ondertekening van de offerte door huurder.
3.5. De verhuurder behoudt zich het recht voor een aanvraag zonder opgave van redenen te weigeren.

Artikel 4 – Betalingsvoorwaarden
4.1. Betaling van de overeengekomen huursom vindt plaats na afloop van de gereserveerde datum.
4.2. De factuur wordt verzonden naar het door huurder opgegeven e-mailadres.
4.3. De betalingstermijn bedraagt veertien (14) dagen na factuurdatum.
4.4. Bij overschrijding van de betalingstermijn is huurder van rechtswege in verzuim en is verhuurder gerechtigd wettelijke rente en buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen conform artikel 6:119 BW en de Wet Incassokosten.

Artikel 5 – Annulering
5.1. Annulering van de overeenkomst door huurder kan mondeling, telefonisch of per e-mail geschieden.
5.2. Bij annulering meer dan veertien (14) dagen voor de reserveringsdatum is huurder geen kosten verschuldigd.
5.3. Bij annulering tussen veertien (14) en zeven (7) dagen voor de reserveringsdatum is huurder vijftig procent (50%) van de huursom verschuldigd.
5.4. Bij annulering minder dan zeven (7) dagen voor de reserveringsdatum is huurder de volledige huursom verschuldigd.
5.5. Verhuurder behoudt zich het recht voor om in geval van overmacht of andere onvoorziene omstandigheden de reservering te annuleren of te wijzigen zonder gehouden te zijn tot schadevergoeding.

Artikel 6 – Gebruik van de ruimte
6.1. De huurder zal de zaal uitsluitend gebruiken voor het doel dat bij de aanvraag is vermeld.
6.2. Activiteiten die niet in overeenstemming zijn met het karakter en de waarden van de verhuurder zijn verboden. Hieronder wordt mede verstaan het gebruik van muziek, versterkte geluidsinstallaties, alcohol, drugs of andere ongepaste activiteiten. Slechts indien noodzakelijk voor de aard van de bijeenkomst kan, na voorafgaand overleg en schriftelijke toestemming van het bestuur, hiervan worden afgeweken.
6.3. De huurder is volledig verantwoordelijk voor het gedrag van alle aanwezigen gedurende de huurperiode.
6.4. Het is niet toegestaan zonder schriftelijke toestemming van verhuurder wijzigingen aan te brengen in de zaal of de inventaris.

Artikel 7 – Aansprakelijkheid en schade
7.1. Huurder is aansprakelijk voor alle schade, van welke aard ook, die tijdens de huurperiode ontstaat aan het gebouw, de ruimte, de inventaris of eigendommen van verhuurder, ongeacht of deze schade is veroorzaakt door huurder zelf dan wel door derden die zich onder zijn verantwoordelijkheid bevinden.
7.2. Huurder vrijwaart verhuurder voor aanspraken van derden ter zake van schade ontstaan tijdens of in verband met het gebruik van de gehuurde ruimte.
7.3. Verhuurder is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van eigendommen van huurder of derden.

Artikel 8 – Oplevering en schoonmaak
8.1. Huurder is gehouden de zaal na afloop van de huurperiode schoon en ordelijk achter te laten.
8.2. De inrichting dient teruggebracht te worden in een nette en ordentelijke staat zoals bij aanvang van gebruik.
8.3. Verhuurder is gerechtigd om redelijke schoonmaakkosten in rekening te brengen indien huurder hier niet aan voldoet.

Artikel 9 – Toegang en toezicht
9.1. Verhuurder behoudt zich het recht voor om tijdens het gebruik van de zaal toezicht te houden of zich toegang te verschaffen tot de ruimte.
9.2. In geval van overtreding van deze algemene voorwaarden of onrechtmatig gebruik, kan verhuurder de huur voortijdig beëindigen zonder restitutie van de huursom.

Artikel 10 – Overmacht
10.1. Onder overmacht wordt verstaan iedere omstandigheid buiten de wil van verhuurder die nakoming van de overeenkomst geheel of gedeeltelijk verhindert, waaronder mede wordt verstaan brand, stroomstoringen, technische gebreken, pandemieën, overheidsmaatregelen en andere calamiteiten.
10.2. In geval van overmacht heeft verhuurder het recht de overeenkomst te ontbinden of de uitvoering daarvan op te schorten zonder dat verhuurder tot enige schadevergoeding gehouden is.

Artikel 11 – Klachten
11.1. Klachten dienen binnen zeven (7) dagen na het plaatsvinden van de gebeurtenis schriftelijk aan verhuurder te worden gemeld.
11.2. Verhuurder zal de klacht binnen een redelijke termijn na ontvangst in behandeling nemen en schriftelijk reageren.

Artikel 12 – Wijziging voorwaarden
12.1. Verhuurder behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te allen tijde te wijzigen.
12.2. De meest actuele versie van de algemene voorwaarden is beschikbaar op www.ulumoskee.nl.

Artikel 13 – Catering
13.1. Catering wordt uitsluitend verzorgd door of via Stichting ISN ULU Utrecht. Het is niet toegestaan om eigen eten, drinken of externe catering te gebruiken zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van verhuurder.
13.2. De mogelijkheden en kosten voor catering worden separaat besproken en vastgelegd voorafgaand aan de huurovereenkomst.
13.3. Indien catering onderdeel uitmaakt van de overeenkomst, gelden hiervoor afzonderlijke betalingsvoorwaarden, welke vooraf aan huurder worden bevestigd.
13.4. Annulering van cateringdiensten kan kosteloos tot zeven (7) dagen voor de gereserveerde datum. Bij annulering tussen zeven (7) en drie (3) dagen voor de gereserveerde datum is huurder vijftig procent (50%) van de overeengekomen cateringkosten verschuldigd. Bij annulering binnen drie (3) dagen voor de gereserveerde datum is huurder honderd procent (100%) van de overeengekomen cateringkosten verschuldigd.
13.5. Huurder is verplicht aanwijzingen van het personeel van verhuurder omtrent de catering strikt op te volgen.

Slotbepaling
Op alle rechtsverhoudingen tussen verhuurder en huurder is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Geschillen die voortvloeien uit of verband houden met de overeenkomst of deze algemene voorwaarden zullen, indien partijen niet in der minne tot een oplossing komen, worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement Utrecht.

Contact
Stichting ISN ULU Utrecht | Moskeeplein 89, 3531 BX Utrecht
zaalverhuur@ulumoskee.nl | 030 294 3714